AutotelexIMPORT en AutotelexPRO voorbereid op onderbelichte BPM wijziging

Persbericht: 9 augustus 2012

 

 

AutotelexIMPORT en AutotelexPRO voorbereid op onderbelichte BPM wijziging:

Keuze voor het gunstigste BPM regime!

 

En dat kan flink extra voordeel opleveren.

 

 

Autotelex faciliteert een wijziging in de BPM wetgeving in kleine letters, maar met grote gevolgen:

 

Uit de toelichting BPM:

januari 2012:

Het historisch bruto bpm-bedrag is het bruto bpm-bedrag volgens de

wetgeving die gold op het tijdstip dat uw gebruikte personenauto,

bestelauto of motor voor het eerst in gebruik is genomen.

 

juli 2012:

Het historisch bruto bpm-bedrag is het bruto bpm-bedrag dat gold in

de periode tussen het tijdstip waarop uw gebruikte motorrijtuig voor

het eerst (in het buitenland) in gebruik werd genomen en het tijdstip

van aangifte.

 

 

Deze subtiele wijziging werd ruimschoots overschaduwd door de aanpassingen van CO2 grenzen en de onzekerheid over de dieseltoeslag voor BPM-vrijgestelde auto’s.

 

Echter is het wel een wijziging die de aangever snel enkele honderden euro’s voordeel op kan leveren.

Dan is wel kennis noodzakelijk van alle BPM regelingen die er sinds de invoering van de BPM in 1993 zijn geweest. Dat zijn er zomaar 20(!), en dan nog even de voordeligste uitzoeken. Een haast onmogelijke opgaaf.

Gelukkig bezit Autotelex die kennis:

Middels onze producten AutotelexIMPORT en AutotelexPRO gebeurt dit nu automatisch en bent u ervan verzekerd dat u niet teveel betaalt.

 

Een overtuigend voorbeeld:

Toyota Yaris 1.3 VVTi Aspiration 5 deurs automaat, CO2 119 gram/km, eerste toelating 16-06-2009.

 

Tot 1 juli 2012 (keuze actuele BPM regime of ten tijde van de eerste toelating):

Laagste rest BPM: 947 euro (regime 1-1-2009)

 

Na 1 juli 2012 (keuze voordeligste BPM regime):

Laagste rest BPM: 657 euro (regime 1-1-2011, gunstige combinatie van nettoprijs en CO2 korting)